Üdvözöllek!
Keresgélj nálam nyugodtan! Szólj hozzá bátran! Ne habozz kérdezni! Érezd otthon magad!


2009. február 18., szerda

600 kcal-ás hét - 2.nap

2009.02.17. kedd

reggeli: 175g Milli Janga kefír, 1 púpozott ek. zabkorpa, 2 Bio-Rost tabl., 1 Bio-Króm DIA tabl. , 1 Supradin multivitamin tabletta
délelőtt: 1 kiwi
ebéd: 2 db kicsi, bőr nélküli citromos pirított csirkecomb, párolt, sült brokkoli pici sajttal, 2 Bio-Rost tabl.
délután: egy picike szelet rozsos-magvas kenyér (Interspar-os)
vacsora: 100g Milli Janga kefír, 1 púpozott ek. zabkorpa

ittam: szénsavmentes ásványvizet (sajnos nem eleget)

sport: kosárlabdázni voltam (kicsit nehezebb volt mozogni ilyen kevés kalóriával, de azért igyekeztem)

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves Dit!
Először is szorítok a kitartáshoz neked, mivel hasonló cipőben járok, én közel 30kilótól szeretnék megszabadulni. Jelenleg én is 600kcal-ás diétán vagyok orvosi kontrol mellett. Ezt mindenképp szeretném kihangsúlyozni, mivel 600-as diéta mellett SZIGORÚAN TILOS MINDEN EXTRA TESTMOZGÁS!!! ORVOSI INDOKLÁS:A veszély az elektrolit háztartás zavarának kialakulása. A hipokalémia (a szervezet alacsony kálium szintje) például szívritmus zavarokat produkál, ami hirtelen szívhalálhoz is vezethet, ezenkívül eszméletvesztést, részleges izombénulást okozhat. A meggondolatlan fogyókúrába tehát akár bele is lehet halni! A létfontosságú vitaminok és ásványi anyagok huzamos ideig tartó hiánya tehát szervkárosodásokat is eredményezhet, s az anyagcsere instabil állapotát hozza létre. (következmény: yo-yo effektus)
Másik megjegyzés: a vitamintabletták "koplalásos" időszakban nem megfelelően szívódnak fel, másrészről növelik az étvágyat, ezért a megfelelő vitaminbevitelről a táplálék útján kell gondoskodni.
3. mindenféle gabona kerülendő, illetve kis mennyiségben (max napi 5dkg)teljes kiörléső mehet.

További kitartást és átgondolt diétát kiván: Serona

ui: edzés helyett több séta, intenzívebben végtatt napi rutin ajánlott

Dit írta...

Kedves Serona!
Köszönöm a hozzászólásodat, de egy kicsit úgy tűnik nekem, hogy nem olvastad el részletesen a blogom összes fontos bejegyzését. Lehet, hogy elkerülte figyelmedet, hogy a fogyókúrámat orvosi ellenőrzés mellett a budapesti Szent Imre Kórház Lipid részlegén kezdtem, ahol kétszer is eltöltöttem 1-1 hetet. Dr. Pados Gyula főorvos vezetése alatt, az ő módszerét alkalmazva segítenek itt a "betegeknek" nagyon jó eredménnyel. Leírtam azt is, hogy pontosan mit ettünk és mit csináltunk a kórházban. Ha elolvastad (volna), akkor láthattad (volna), hogy ennél a módszernél igenis alkalmaznak gabonát, méghozzá zabkorpát, első nap kettesével kapunk egy zacskóval és ebből kell reggel és este a kefírbe tennünk belőle. És lehet, hogy a főorvosúr, aki országos szaktekintély , tb támogatásra feleslegesen "kidobja" a vitamint az ablakon azzal, hogy napi egy multivitamint adat a 600kcal-ás diéta alatt a pácienseknek... A kórházban van mozgás, torna formájában, ami gyógytornásztól függően nem kevés mozgás. És én orvosi engedéllyel futhattam is, egy kikötés volt csak, hogy valaki kísérjen el a parkba! Káliumot kaptunk a kórházban. Az "Összefoglaló"-ban leírtam azt is, hogy erre szükség lehet. Itt hangsúlyoznám a lehetet, mert nem törvényszerű, hogy káliumhiány alakul ki a diéta során. Egyébként a fent említett fejezetben azt is leírtam, hogy előzetes orvosi vizsgálatot javaslok. A káliumra visszatérve: én felkerestem a háziorvosomat a mostani 600kcal-ás diétám során, hogy írjon fel káliumot. Nem tette meg (jogosan), hiszen az idokolatlan káliumszedés is okozhat gondot. Velem csináltatott egy vérvizsgálatot, ami a diétám 4. napján (csütörtökön) volt. És láss csodát: a káliumszintem tökéletes volt! És azt is leírtam a "Mozgás" fejezetben, hogy nagyon ajánlom a sétát, sőt, aki kevésbbé edzett, az inkább ezt csinálja. Lehet, hogy elkerülte figyelmedet az a tény, hogy én a fogyókúrámat megelőzendő is sportoltam, és a mostani 600 kcal-ás hetemet megelőzendő is aktívan mozogtam, tehát nem most emelkedtem fel a fotelból és kezdtem el 40 perceket "küzdeni" felelőtlenül az ellipszis tréneren. Azt is leírtam, hogy a vérnyomásomat 43 évesen megirigyelhetné egy sportoló is, nyilván nem véletlenül. Arra is többször utaltam, hogy ez a mozgásmennyiség nem felel meg mindenkinek. És azt is olvashattad (volna), hogy nincs nálam yo-yo effektus. Pados főorvosúr módszere tökéletes számomra és nem pusztán fogyókúrára bíztatok másokat, hanem alapvetően életmódváltásra. És ez nagyon nem mindegy! Van sok-sok módszer, tudom, hogy Magyarországon is vannak más orvosok más módszerekkel. De nekem ez segített, ezt én hitelesnek tartom, és szószerint írtam le azt az étrendet, amit a kórházban folytattunk, egy betűt sem vettem el, vagy tettem hozzá. És a hitelességhez még annyit: lányom, aki mellesleg a Semmelweis Egyetem Gyógyszerésztudományi karának hallgatója, nemrég az egyetem szervezésében egy egésznapos konferencián vett részt, ahol az étrendkiegészítők szerepéről volt szó. Ott meghívott előadóként szerepelt Dr. Pados Gyula főorvos. Talán nem véletlenül.
Egyébként kívánom neked, hogy sikerüljön megszabadulnod a felesleges 30 kilódtól azzal a módszerrel, amit te választottál, biztos az is sikeres, bár ahogy én kivettem a szavaidból, még az elején jársz. Én már majdnem a végén... Valószínűleg nem véletlenül...
További kitartást neked is és megnyugtatlak, az én diétám is átgondolt!

Dit írta...

Kedves Serona!
Engedj meg még egy apró kiegészítést, hogy mit olvastál el és mit nem. Tudod, a blogom statisztikájában nagyon sokmindennek utána tudok nézni. Nyilván azt nem látom, hogy ki vagy (csak azt, hogy Pestről írtál), de azt pontosan látom, hogy a blogban miket néztél meg és perce pontosan mikor. Na akkor lássuk: Rákerestél a Google segítségével a 600 kcal címszóra, amire egyik találatként kiadta az én blogomat a kereső. Mivel a kereső a "600 kcal-ás hetet kezdtem - 1. nap" fejezetre vezetett, ezért ezt elolvastad, majd talán a második napot is és gyors "felindulásodban" megírtad a fenti megjegyzésedet. Majd olvastad tovább a 3. nappal folytatólagosan, majd ugrálgattál a "Kiegészítés" fejezet és a 600 kcal-ás napok között. Majd érdekes módon még mindig nem a LÉNYEG érdekelt, hanem megnézted az almás-rizsfelfújt receptjét(...), majd egyéb recepteket. És csak ezután gondoltad úgy, hogy valami "hasznosat" is olvasni kéne, de azért arra ügyeltél, hogy a "Mozgás" fejezetet messzire elkerüld (mert, ugye mozogni azt TILOS!). És miután elolvastad a LÉNYEGET, nem jutott eszedbe, hogy talán kiegészíthetnéd az első felindulásból tett megjegyzésedet, amit egyetlen nap "krónikája" alapján alkottál meg. Mert, ugye végigolvasva a többi részt, talán kiderült számodra is, hogy miről beszélek?! A megjegyzésedet 15 óra 29 perckor tetted meg, és a LÉNYEG-hez csak 15 óra 51 perckor jutottál (ejnye, mire nem jó a számítástechnika!)
Tudod, én tényleg örülök (és várom is), ha valaki hozzászól a témához, ötleteket ad, stb. De ne haragudj, az olyat nem tudom elfogadni, ami arról tanúskodik, hogy valaki el sem olvassa, amit írtam, de máris ítéletet mond, kioktat. Azt is elfogadom, hogy vannak MÁS módszerek is, biztos olyanok is, amit MÁS orvosok dolgoztak ki. De csak azért, mert mi MÁSt hallottunk, MÁSt tanultunk meg MÁS orvostól, MÁSban hiszünk, fogadjuk el, hogy MÁS -tudományosan megalapozott- módszer is létezik.
Fogalmam sincs, hogy megjegyzésedet megírva fogsz-e még erre járni, kíváncsi vagy-e a válaszomra. Azért remélem, és azt is, hogy nemcsak a blogban szereplő ételreceptek fognak érdekelni, mert nem az a LÉNYEG.
További sikeres fogyókúrát neked, és ne feledd: necsak lefogyni akarj, hanem az életmódváltás is elkerülhetetlen!