Üdvözöllek!
Keresgélj nálam nyugodtan! Szólj hozzá bátran! Ne habozz kérdezni! Érezd otthon magad!


2009. január 20., kedd

Bevezető

Bevezetésként azt gondolom írnom kéne néhány sort arról, hogy miért gondoltam úgy, hogy néhány dolgon változtatnom kell.
Fiatal koromban nagyon vékony voltam. Évekig keményen sportoltam, sosem volt gondom a súlyommal. Az aktív sport abbahagyása sem okozott nálam súlynövekedést, sőt még lányom születése után sem kellett a ruhatáramat lecserélni. A fiam születése után már maradtak rajtam kilók és ezek szép lassan gyarapodtak. Ezekben az években szinte egyáltalán nem sportoltam (erre nem vagyok büszke...). Majd szerencsére új ismerősökre tettem szert, akik hozzám hasonlóan szeretnek kosarazni, így hetente legalább egyszer újra mozogtam. Ez arra mindenképpen jó volt, hogy legalább a súlyom nem növekedett (bár soványabb sem lettem). A negatív fordulatot autóbalesetem hozta, sokáig nem sportolhattam, sőt csak nagyon keveset mozoghattam. A mérleg nyelve pedig szépen kúszott felfelé. Erre még rátett egy nőgyógyászati műtét. Az ételeknek sem tudtam ellenállni (s talán nem is akartam - voltak lelki problémáim). Mire észbe kaptam, már néha láttam a 90 kilót is és a 44-es ruhák épp csak jók voltak rám (172 cm vagyok). Hiába szeretek kosárlabdázni (közben egy újabb klassz társaságba is bekerültem és így már hetente kétszer edzettem), be kellett látnom, hogy egyre nehezebben mozgok a pályán, nehezen bírják az ízületeim. A tükörben látott képről ne is beszéljünk... Az utolsó lökést a váltás felé a labor leleteim adták: magas koleszterin, magas triglicerid szint és egyre magasabb vérnyomás. Úgy döntöttem, hogy ezen sürgősen változtatnom kell, viszont azt is tudtam, hogy ez egyedül nem fog menni, segítséget kell kérnem. Erről fogok írni a következő bejegyzésemben.

Nincsenek megjegyzések: